New York

24 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Day 1: Na lang wachten is het eindelijk zo ver! New York... de stad uit film en liedjes. In de ochtend vroeg opgehaald door taxi bedrijf de Groen met een busje. Op de luchthaven hebben mama en ik nog een extra security check gekregen. Dit is normaal bij vluchten naar Amerika. Dus ik zat als eerst in het vliegtuig! Na opstijgen leuk contact gehad met de stewardessen aan boord. Zelfs nog een rondleiding gekregen in het toestel en ook in de slaapruimtes van de stewardessen. Eenmaal geland op JFK airport. wachten … wachten... wachten, chaos bij de taxi die wij geboekt hadden. Na lang wachten een taxi met een al zo asociale chauffeur die ons niet eens tot de deur van ons hotel heeft gebracht, maar dat terzijde NEW YORK! Wat een mooie skyline en huisjes onderweg.

In het hotel aangekomen, spullen neergezet en op de stad in … Heerlijk Italiaans gegeten en toen al vroeg gaan slapen. Voor ons gevoel was het al middennacht terwijl het nog maar 18.00 was.

Dag 2: Lekker ontbijtje in het hotel. Daarna met een yellow cab naar het park om vanuit daar met de boot naar Liberty Island te gaan om het vrijheidsbeeld in het echt te zien. Wat is ze mooi! Bij het vrijheidsbeeld ook even een paar souvenirs gehaald. Met de metro terug en even uitgerust in de hotelkamer het was tenslotte heel warm (95 graden).

Hamburger gegeten bij Wendy's en daarna een stadstour genomen met een open-bus. Helaas regende het wel maar dat kon de pret niet drukken. We kregen sexy roze regenponcho's. Daarna lekker in het luxe bed! Marlo had zelfs van het hotel een eigen kamer gekregen omdat de geboekte kamer niet meer beschikbaar was.

Dag 3: Na een heerlijk ontbijtje weer op pad. Met de metro naar de One World Observatory. Met een hele leuke lift naar de 102de verdieping in 47 seconde. Wat een mooi uitzicht zeg! Je kunt zelfs het vrijheidsbeeld zien en de Brooklyn Bridge. Naast het Observatory bevindt zich het memorial van 9/11. Op een bord werd zelfs gevraagd het monument aan te raken.

Na het monument de metro langs Grand Central Station richting de Verenigde Naties. Daar hebben wij een rondleiding gedaan. De dag hebben we afgesloten op Time Square met straat artiesten. Dit was een echte ervaring! Al die billbords, lichtjes en vele mensen.

Dag 4: Lopend langs Trump Building naar St. Patrick’s Cathedral. De kerk bezocht en langs Rockefeller Center naar Macy’s. Hier hebben ons uren vermaakt. Er stond op elke verdieping een DJ te draaien. Deze winkel was zo groot dat we elkaar wel een paar keer kwijt zijn geweest. Ondertussen had mama contact via facebook met Maha Nagy, haar achternichtje uit Egypte. Toevallig was ze ook in New York. Wat een toeval! Meteen adressen uitgewisseld en die avond nog afgesproken in de bar van ons hotel.

Dag 5 … helaas alweer de laatste dag. Vandaag zijn we de dag weer begonnen met een goed ontbijtje. Na het ontbijtje zijn we naar de fietsen verhuur gelopen. Fietsen in New York dat is pas een uitdaging. We zijn er gelukkig zonder schade vanaf gekomen. Op de wegen hebben ze geen speciale fietspaden dus het is levensgevaarlijk. Gelukkig was ons plan om in Central park te gaan fietsen. Wat is dit een groot park. Na 1 ronde in het park was mijn energie al ver op … en dat met mijn goede conditie! Na een ochtend heerlijk genieten van de zon was het helaas al tijd om terug naar Nederland te gaan. We vlogen terug met Delta. WAT EEN REIS WAS DIT!